06 Mayıs 2010

yazlık ,şirin bir bebek elbisesi




yazlık bir elbise ördüm kız bebekler için.kurdele ve düğmelerle süsledim.benim çok hoşuma gitti.
elbisenin yapımını resimlerle aşama aşama anlatmak istiyordum ancak pembe bölümünün resmini çektikten sonra fotoğraf makinem bir arkadaşa ödünç verilmişti.beyaz bölümleri örerken fotoğraf çekemedim.oraları da resimsiz anlatmaya çalışıcam.



elbisenin eteğinden başlanıyor ve istediğiniz uzunlukya bir zincir çekiyorsunuz ne büyüklükte yapmak istediğinize bağlı olarak.


zincirin üzerine üç zincir çekip batarak zincirin sonuna kadar geliyorsunuz.




geri dönüpdeliklerin içine ,aralarına birer zincir çekerek üç trabzan yapıyoruz, sonraki deliğe bir zincir çekip batıyoruz,bir zincir çekip diğer deliğe üç trabzan daha yapıyoruz.bu şekilde sıranın sonuna kadar geliyoruz.
bir sonraki sırada üç zincir çekip üç tabzanın ortasındakine batıyoruz.üç zincir çekip üçerli trabzanların arasındaki deliğe batıyoruz ,bu şekilde sıranın sonuna kadar gidiyoruz.



birsıra trabzanlar, bir sıra delikleri oluşturacak zincirlerle örgü devam ediyor.




3. yada 4. sıranın başlarında iki kenardan ve örgünün tam ortasından eksiltmeler yapıyoruz.örgüyü ikiye katladığımızda etek şekli oluşuyor böylece.
bu eksiltmeleri üç sırada bir yapıyoruz .dört defa eksiltme yapmak yeterli oluyor etek şeklini vermek için.
bu robadan bir elbise olduğu için belden biraz yukarıya kadar örüp beyaz ipe geçtim.beyaz ipe geçmeden önce pembenin iki sırasını trabzan şeklinde ördüm.beyaz bölümün tamamını da trabzanlarla ördüm.iki sıra ördükten sonra kol oyuntularını yaptım.altı sıra ördükten sonra yedinci sırada 11 trabzan yapıp döndüm ve kol askısını 4 sıra olarak ördüm.diğer tarafı da aynı şekilde ördüm.arka yüzünde kol askısına kadar beş sıra ördüm,arka önden bir sıra uzun oldu.arkanın kol askılarını 8 sıra ördüm,7. sırasında düğme deliklerini yaptım.
örgü bittikten sonra yan tarafını tığ ile birleştirdim.kol oyuntuları ve birleşim olmayan yerlerini sıkiğne ile geçtim.
kurdeleyi fiyonk şeklinde ortaya diktim.üzerine de bir düğme diktim.
oldukça uzun bir anlatım oldu. inşaallah örmek isteyenlere yardımcı olabilmişimdir.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

eline sağlık çok güzel olmuş kızıma denemem lazım hangi ipi ve kaç numara tığ kullandınız acaba